smörblomman

2013-04-12
19:15:58

It takes a fool to remain sane...
Hejsan!
 
Har varit i lycksele måndag-torsdag på skolan och hängt med mina sköna klasskamrater!:) Jag har varit med världens bästa carro sedan i söndags och hon åkte nyss hem till stockholm. Jag kommer sakna den bruden!:) Men i maj hinner vi förhoppningsvis med en date då jag och Emma ska ner till Stockholm på tjejjoursutbildning för att hålla i en föreläsning om det motstånd som vi i tjejjouren möter i vårt arbete och det motstånd som man möter privat för att man är feminist!:) Ska bli så himla skoj!!:)
 
Det är också massor på G med mina australienplaner, ska bli så himla spännande!:) Ser verkligen fram emot att pressa mig själv och verkligen leva livet i australien samtidigt som jag ska klara av skolan helt på distans!!:) Kvar att fixa är internationellt körkort, reseförsäkring och växla pengar! Sen är det bara packning och städa ur mina saker från lägenheten!:) Spännande...
 
Ha en fin afton!
 
Peace, Emma.

Kommentar:
#1: amanda

Tack så mycket för den långa och fina kommentaren! Den var väldigt peppande :) Har sökt psykolog och om inte under sker är jag övertygad om att jag inte kommer in. Men har sökt pedagogik och genusvetenskap på distans så vare sig jag är kvar här till hösten eller åker tillbaka till sverige och jobbar så kan jag plugga och det känns bra att ha tagit tag i det :) Sökte både Från feministisk teori till genusteori (distans Linnéuniversitetet) och Introduktion till genusvetenskap (distans mittuniversitetet) sedan får vi se hur jag väljer i slutändan. Stora koppar te och feminismsnack tycker jag låter hur bra som helst!! :)

Svar: Efter att jag hade läst din ansökan igår så var jag tvungen att slänga iväg en ansökan i sista minuten på Från Feministisk teori till genusteori och hoppas jag kommer in så kan jag läsa den parallellt med sjuksköterskeplugget till höst!:) Jag sökte in på läkare utan behörighet och utan betyg för det, samtidigt som jag sökte sjuksyrra!:p Bara för att har man tur kanske någon klantar sig så man kommer in;);) Hahaha Umeå är grejt! om man är feminist älskar min tjejjour här:):) Träffat människor som fasen inte finns i älvsbyn, kände ingen i Älvsbyn som kunde säga högt att de var feminist... så jävla sjukt!:) Hoppas du har det toppen i Jersey!!:)
smorblomman.blogg.se

2013-04-16 @ 11:22:31
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: