smörblomman

2012-11-27
10:12:11

Ruth
Hade en grymt bra läkare nu på morgonen på NUS där jag hade fått info om att en biopsi skulle göras på min lymfknuta...
Jag trodde att jag skulle komma dit, bli stucken och gå hem.
Men fyfarao undersökningen innan biopsin var värre än att bli stucken... Dom skulle nämligen kolla hur det såg ut i näsa och svalg+luftvägarna. Det var nog det obehagligaste jag någonsin har gjort! Men med trevlig läkare, läkarstudent och sjuksköterska så gick det ändå mycket bra! Läkarstudenten påminde mig om att andas och sjuksköterskan höll om mina axlar(tror hon såg att jag var på väg att springa därifrån).
Efter det så var det dags för biopsin, helt utan bedövning... Läkaren var vänlig att berätta att oftast gjorde bedövningssprutan ondare än själva biopsin. Biopsin gick faktiskt bra, det var ju inte skönt men det gick mycket bra!

Får väll provsvar om några dagar!:)

På denna bild kan ni skymta plåstret/där biopsin gjordes:

Kommentar:
#1: Pappsen

Borde du inte ha fått ett Bamse plåster iaf

Svar: jag hade ju hoppats på det, och gärna ett bokmärke för att man skött sig bra!:)
smorblomman.blogg.se

2012-11-27 @ 12:01:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: